domingo, 29 de junio de 2008

Resum dels clusters

Els clústers permeten agrupar a la gent que pensa el mateix i es mou pel mateix motiu, per això podem diferenciar varis grups o clústers en els articles de tots els companys. Passaré per cada article per descriure cadascun dels clústers.

1. EXPLORERS VERSUS PLANNERS. A STUDY OF TURKISH TOURISM

En aquest article, Maria Álvarez i Gülden Asugman fan un estudi sobre la manera de buscar informació dels turistes i els agrupa en dos:

  • Planificadors: oberts a les fonts d’informació turístiques. Aquests tenen tendència a comprar paquets turístics
  • Exploradors: tendència a rebutjar les fonts d’informació turístiques

Metodologia à Es van fer a Istambul 807 enquestes via Internet

2. THE SACRED AND THE PROFANE. A TOURIST TYPOLOGY

Segons aquest article podem determinar cada clúster a partir de la motivació dels turistes a viatjar a un lloc. Aquests es traslladen per:

  • Herència cultural
  • Raver: es desplacen per motius sexuals
  • Shirley Valentine: dones que es desplacen per viure experiències amoroses
  • Heliotròpics: turistes de sol i platja
  • Lord Byron

Metodologia à Es van enquestar a 86 britànics que passaven les vacances a Grècia.

3. TESTING AND INTERNATIONAL TOURIST ROLE TYPOLOGY

Aquest estudi de Chul-min Mo té molt a veure amb l’estudi de Kohen de 1972, “Per què el turista se sent motivat a viatjar?”. S’han extret aquestes motivacions:

  • Sociodemogràfiques
  • Activitats turístiques
  • Negoci, oci...
  • Experiències viscudes
  • Formes de vida i valors

Amb aquest estudi també s’ha pogut determinar 4 tipus de turistes segons el grau d’aventura d’aquests:

  • Masses organitzades
  • Masses individuals
  • Exploradors
  • Rodamóns

Metodologia à Basada en opinions de diferents autors. Les conclusions són les actituds i el comportament dels turistes.

4. HERITAGE SITE MANAGEMENT. MOTIVATIONS AND EXPECTATIONS

Aquest estudi es realitza per saber la motivació dels turistes respecte el patrimoni històric. Segons les enquestes realitzades es diferencien 3 grups:

  • Sentimentals: senten una obligació moral i/o espiritual per visitar aquests elements turístics
  • Hereus: visitants que se senten hereus de la història
  • Alumnes: turistes interessats en absorbir tots els coneixements donats

Metodologia à Enquestes a diferents turistes que s’esperen davant d’un museu.

5. A GROUNDED TYPOLOGY OF VACATION DICISION-MAKING

Alain Dekrop i Dirk Snelders realitzen un estudi sobre les preferències a viatjar de les famílies. Determinen 6 grups:

  • Viatger habitual: repeteix destinació cada any
  • Viatger racional: planificador del seu viatge
  • Viatger hedonista: motivació per sentir plaer amb el viatge
  • Viatger oportunista: espera ofertes econòmiques i curtes per viatjar i desconnectar
  • Viatger obligat: es veu obligat a anar a un lloc que ell no ha decidit
  • Viatger adaptable: s’adapta a qualsevol tipus de situació i pren decisions a última hora

Metodologia à es va estudiar i analitzar la intenció del viatge de 25 famílies belgues durant 1 any.

6. TOURIST TYPOLOGY. OBSERVATIONS FROM BELIZE

Aquest estudi parla sobre el tipus de turista i la seva utilització de les intal·lacions turístiques. Es diferencien 3 grups:

  • Developer tourist: estranger que compra un terreny i crea instal·lacions turístiques
  • Condo-tourist: estranger que es jubila i es compra un habitatge, a vegades es queda a viure
  • Itinerant tourist: turista que visita uns dies el país, sempre fa estàncies curtes

Metodologia à Es realitza un anàlisi als turistes de la ciutat de Belize.

7. ROLES TOURISTS PLAY. AN AUTRALIAN PERSPECTIVE

Amb aquest estudi es pretén classificar els rols dels turistes a Austràlia per poder aplicar-ho a altres llocs. Yannakis i Gibson descriuen 15 rols diferents:

  • Turista de sol i platja
  • Turista de nit
  • Antropòleg
  • Arqueòleg
  • Turista de masses organitzat
  • Turista de masses individual
  • Explorador
  • Turista d’estudis
  • Turista de luxe
  • Turista d’aventura
  • Turista espiritual
  • Turista de classe alta
  • Rodamón
  • Turista de relax
  • Turista esportiu

8. TYPOLOGYSING NATURE-BASED TROUSTS BY ACTIVITY. THEORICAL AND PRACTICAL IMPLICATIONS

Aquest article estudia el motiu del turisme de natura, per quin motiu els turistes es traslladen a la natura. S’ha trobat aquesta classificació:

  • Contacte amb la natura
  • Activitats físiques de risc
  • Activitats educatives
  • Contacte social

Metodologia à Es van escollir 2 llocs diferents (Nord de Noruega i Frontera de Rússia) i es van fer a cada lloc un estudi. Els dos llocs comptaven amb els mateixos serveis.


No hay comentarios: