domingo, 29 de junio de 2008

Cultural tourism and business opportunities for museums and heritage sites ( Per Ted Silderberg)

El turisme cultural té una gran importància en el sector del turisme ja que genera ingressos pel manteniment del patrimoni i, a més a més, obliga a preservar-lo. Mentre que el turisme cultural tingui algun tipus d’interès per part dels turistes estarà ben conservat.

Però aquest turisme s’ha de continuar potenciant ja que cada vegada sorgeixen més inquietuds dels viatgers i, per tant, altres tipus de turisme. Es pretén que el turisme cultural no quedi en un segon pla i per això s’ha creat aquest estudi, per descobrir totes les oportunitats pel desenvolupament del turisme cultural i comunicar-ho als clients. Aquest estudi s’ha realitzat a la província d’Ontario, es diu “Orientacions estratègiques pel Turisme Cultural d’Ontario” i la clau de l’estudi és la motivació total o parcial del turistes respecte el turisme cultural.

Definició de turisme cultural

El turisme cultural és la motivació dels turistes per la cultura d’una comunitat diferent al seu lloc habitual de residència.

Els productes culturals

No tots els museus o llocs històrics són d’atracció pels turistes però, precisament, gràcies als turistes els museus o llocs històrics es desenvolupen en major o menor grau.

El producte cultural es pot percebre de dues maneres diferents:


· Productes culturals amb atracció

Aquests productes són capaços d’atraure a molts turistes gràcies a la seva llista d’ajuda pel desenvolupament i l’avaluació d’aquests

· Productes culturals sense atracció

Aquests productes no són capaços d’atraure molts turistes però sí estan disposats a fer-ho.

Els productes culturals es poden empaquetar de tres maneres diferents:

· Productes de mateix tipus

· Productes de diferent tipus

· Productes turístics culturals amb productes turístics no culturals


El mercat turístic cultural

Com he dit abans, aquest document estudia, sobretot, els diferents graus de motivació per part del mercat al turisme cultural. Gràcies a aquestes diferents interessos s’han pogut diferenciar cinc nivells de motivació:

· Persones molt motivades

· Persones motivades, en part, per la cultura

· Persones amb altres motivacions principals (la cultura com a complement)

· Persones poc motivades (assistència cultural accidental)

· Persones gens motivades (no assistència)

L’objectiu de l’estudi és fer una sèrie de moviments:

· De productes disposats a productes capaços

· De persones gens motivades a persones molt motivades


Perfil i canvis en el mercat turístic cultural

El perfil del turista canvia depenent del producte cultural però hi ha un patró comú. Aquests turistes cada vegada s’interessen més pel turisme cultural i, és que les tendències socials van evolucionant.

Hi ha vàries causes de l’augment d’interès per part dels turistes en el turisme cultural, aquestes són algunes d’elles:

· Augment del nivell d’educació, actualment els turistes són culturalment més orientats

· Creixement del nombre de dones en posicions de poder, elles acostumen a ser més orientades que els homes en la cultura

· Augment de l’ interès en buscar experiències de qualitat

· Augment del nivell econòmic social

· ...


Turisme cultural de destins

Una destinació és un lloc que la gent planeja visitar.

En el turisme cultural de destins també hi ha diferents graus de motivació per part dels consumidors, per això les estratègies són variades depenent de cada motivació.

Una manera d’atraure turistes als destins és creant unes instal·lacions adequades, organitzant events, en altres paraules, aprofitar els recursos de la zona, així, les persones que no estan molt motivades per la cultura en general poden tenir algun interès per visitar aquell destí.

No hay comentarios: