1. EXPLORERS VERSUS PLANNERS. A STUDY OF TURKISH TOURISM
En aquest article, Maria Álvarez i Gülden Asugman fan un estudi sobre la manera de buscar informació dels turistes i els agrupa en dos:
- Planificadors: oberts a les fonts d’informació turístiques. Aquests tenen tendència a comprar paquets turístics
- Exploradors: tendència a rebutjar les fonts d’informació turístiques
Metodologia à Es van fer a Istambul 807 enquestes via Internet
2. THE SACRED AND THE PROFANE. A TOURIST TYPOLOGY
Segons aquest article podem determinar cada clúster a partir de la motivació dels turistes a viatjar a un lloc. Aquests es traslladen per:
- Herència cultural
- Raver: es desplacen per motius sexuals
- Shirley Valentine: dones que es desplacen per viure experiències amoroses
- Heliotròpics: turistes de sol i platja
- Lord Byron
Metodologia à Es van enquestar a 86 britànics que passaven les vacances a Grècia.
3. TESTING AND INTERNATIONAL TOURIST ROLE TYPOLOGY
Aquest estudi de Chul-min Mo té molt a veure amb l’estudi de Kohen de 1972, “Per què el turista se sent motivat a viatjar?”. S’han extret aquestes motivacions:
- Sociodemogràfiques
- Activitats turístiques
- Negoci, oci...
- Experiències viscudes
- Formes de vida i valors
Amb aquest estudi també s’ha pogut determinar 4 tipus de turistes segons el grau d’aventura d’aquests:
- Masses organitzades
- Masses individuals
- Exploradors
- Rodamóns
Metodologia à Basada en opinions de diferents autors. Les conclusions són les actituds i el comportament dels turistes.
4. HERITAGE SITE MANAGEMENT. MOTIVATIONS AND EXPECTATIONS
Aquest estudi es realitza per saber la motivació dels turistes respecte el patrimoni històric. Segons les enquestes realitzades es diferencien 3 grups:
- Sentimentals: senten una obligació moral i/o espiritual per visitar aquests elements turístics
- Hereus: visitants que se senten hereus de la història
- Alumnes: turistes interessats en absorbir tots els coneixements donats
Metodologia à Enquestes a diferents turistes que s’esperen davant d’un museu.
5. A GROUNDED TYPOLOGY OF VACATION DICISION-MAKING
Alain Dekrop i Dirk Snelders realitzen un estudi sobre les preferències a viatjar de les famílies. Determinen 6 grups:
- Viatger habitual: repeteix destinació cada any
- Viatger racional: planificador del seu viatge
- Viatger hedonista: motivació per sentir plaer amb el viatge
- Viatger oportunista: espera ofertes econòmiques i curtes per viatjar i desconnectar
- Viatger obligat: es veu obligat a anar a un lloc que ell no ha decidit
- Viatger adaptable: s’adapta a qualsevol tipus de situació i pren decisions a última hora
Metodologia à es va estudiar i analitzar la intenció del viatge de 25 famílies belgues durant 1 any.
6. TOURIST TYPOLOGY. OBSERVATIONS FROM BELIZE
Aquest estudi parla sobre el tipus de turista i la seva utilització de les intal·lacions turístiques. Es diferencien 3 grups:
- Developer tourist: estranger que compra un terreny i crea instal·lacions turístiques
- Condo-tourist: estranger que es jubila i es compra un habitatge, a vegades es queda a viure
- Itinerant tourist: turista que visita uns dies el país, sempre fa estàncies curtes
Metodologia à Es realitza un anàlisi als turistes de la ciutat de Belize.
7. ROLES TOURISTS PLAY. AN AUTRALIAN PERSPECTIVE
Amb aquest estudi es pretén classificar els rols dels turistes a Austràlia per poder aplicar-ho a altres llocs. Yannakis i Gibson descriuen 15 rols diferents:
- Turista de sol i platja
- Turista de nit
- Antropòleg
- Arqueòleg
- Turista de masses organitzat
- Turista de masses individual
- Explorador
- Turista d’estudis
- Turista de luxe
- Turista d’aventura
- Turista espiritual
- Turista de classe alta
- Rodamón
- Turista de relax
- Turista esportiu
8. TYPOLOGYSING NATURE-BASED TROUSTS BY ACTIVITY. THEORICAL AND PRACTICAL IMPLICATIONS
Aquest article estudia el motiu del turisme de natura, per quin motiu els turistes es traslladen a la natura. S’ha trobat aquesta classificació:
- Contacte amb la natura
- Activitats físiques de risc
- Activitats educatives
- Contacte social
Metodologia à Es van escollir 2 llocs diferents (Nord de Noruega i Frontera de Rússia) i es van fer a cada lloc un estudi. Els dos llocs comptaven amb els mateixos serveis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario